Protokół

1. Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca KPG RG W. Komorowska , stwierdzając
      quorum komisji niezbędne do podejmowania decyzji    / lista obecności
      stanowi zał. nr 1 do protokołu/.


2. Rozpatrzono sprawę porządku obrad  posiedzenia komisji.


1/  Przewodnicząca KPG RG W. Komorowska przedstawiła następujący porządek obrad :
     a/ przyjęcie  protokołu z ostatniego posiedzenia Komisji Polityki Gospodarczej,
     b/  opinia projektów uchwał Rady Gminy w sprawach :
–  zmian w budżecie gminy na 2005r,
–  udzielania pomocy finansowej Samorządowi Powiatu Piaseczyńskiego,
–  uchwalania Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków,
           c/  przedstawienie uchwały RIO w sprawie opinii o przedłożonej przez Wójta Gminy
               Lesznowola  informacji o przebiegu wykonania budżetu w I półroczu 2005r.
           d/  sprawy różne.
      2/  Bez dyskusji przyjęto przedstawiony porządek obrad  określony w ppkt. 1a, b , c i d.


3. Przyjęcie protokołu  Nr 10/KPG/2005r. z dnia 7 września 2005r.


1/  Sprawę przedstawiła Przewodnicząca KPG RG W. Komorowska.
2/  Bez dyskusji głosami : z – 6, p – 0, w – 0 KPG RG przyjęła protokół
     Nr 10/KPG/2005r. z dnia 7 września 2005r.


4. Opinia projektu uchwały RG w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005r.


1/  Sprawę przedstawiły : Przewodnicząca  KPG RG W. Komorowska i  Skarbnik Gminy
     E. Obłuska.
     Skarbnik Gminy E. Obłuska szczegółowo przedstawiła treść projektu uchwały
     wraz z uzasadnieniem  / treść stanowi zał. nr 2 do protokołu/.
     W § 1 proponuje się :
– zwiększenie planu dochodów i wydatków w dziale 751 Urzędy naczelnych organów  władzy państwowej , kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa zgodnie z decyzją Wojewody Mazowieckiego o kwotę 7.755 zł. przeznaczoną
      na Wybory Prezydenta   Rzeczpospolitej Polskiej o kwotę 20.178 zł. 
      przeznaczoną na wybory do Sejmu i Senatu.
                Przeznaczenie z własnych środków budżetu gminy kwoty 22.010 zł. na w/w
                cele.
                Zwiększenie planu dochodów w dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo o kwotę
35 tys. zł. z tytułu darowizny przeznaczonej na budowę kanalizacji w
Lesznowoli  ul. Okrężna II etap.
                     Zwiększenie planu dochodów i wydatków w dziale 921 – Kultura i ochrona
                     dziedzictwa narodowego o kwotę dotacji w wysokości 6.000 zł. otrzymanej od
                     Ministra Kultury w ramach  Programu  Operacyjnego „ Promocja czytelnictwa „
                     dla Biblioteki Publicznej  w Lesznowoli na zakup książek – nowości        
                     wydawniczych.
       W § 2 proponuje się :
– zmniejszenie planu dochodów i wydatków w dziale 700 – Gospodarka
      mieszkaniowa o kwotę 2.560.000 zł.  środki na dofinansowanie inwestycji z
      Funduszu dopłat na budowę budynków komunalnych . Zadania dwuletnie z
      częściową płatnością w 2005r.
      zmniejszenie planu dochodów w dziale – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona
      przeciwpożarowa o kwotę 9.000 zł. darowizna OSP Nowa Wola. Ochotnicza
      Straż Pożarna dokonała zakupu sprzętu pożarniczego z własnych środków.
W § 3 proponuje się :
– zwiększenie planu wydatków w dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo o kwotę
280.000 zł. w tym kwota :
· 50.000 zł. przeznaczona na budowę wodociągu i kanalizacji w Lesznowoli ul. Okrężna II etap. Zdanie dwuletnie  o nakładach 240.000 zł.
· 30.000 zł. przeznaczona na budowę kanalizacji w Łazach I etap.
· 200.000 zł. przeznaczona  na modernizację spinki wodociągowej Mysiadło ul. Kwiatowa i ul. Przebiśniegów.
– zwiększenie planu wydatków w dziale 600 – Transport i łączność o kwotę
      823.595 zł. w tym kwota  :
· 25.595 zł. przeznaczona na dotacje przekazane m. st. Warszawa na
      dofinansowanie autobusu MZA kursującego w Gminie Lesznowola,
· 100.000 zł. przeznaczona na budowę chodników przy ul. Krasickiego i ul.
       Postępu  w Nowej Woli oraz na modernizację skrzyżowania ul. Postępu z
      ul. Krasickiego w Nowej Woli  / wydatek majątkowy  jako pomoc
       finansowa dla powiatu/,
· 150.000 zł. przeznaczona na budowę chodnika i ul. Nadrzecznej w Wólce
      Kosowskiej / wydatek majątkowy jako pomoc finansowa dla powiatu/,
· 290.000 zł. przeznaczona na bieżące remonty dróg gminnych,
·  20.000 zł. przeznaczona na projekt budowy chodnika przy ul. Szkolnej w  
       Mrokowie ,
· 138.000 zł. przeznaczona na budowę parkingu przy ul. Słonecznej w Starej
      Iwicznej,
· 100.000 zł. przeznaczona na budowę ul. Wiejskiej w Mysiadle.
– zwiększenie planu wydatków w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa o kwotę 150.000 zł. przeznaczoną na remont budynków komunalnych,
– zwiększenie planu wydatków w dziale 710 – Działalność usługowa o kwotę 40.000 zł. na rozgraniczenia geodezyjne gruntów gminnych,
– zwiększenie planu wydatków w dziale 750- Administracja publiczna o kwotę 125.000  zł. przeznaczona na  :
· remont dachu budynku Urzędu Gminy 30.000 zł.
· składki na rzecz Stowarzyszenia Metropolia Warszawska oraz na rzecz Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Zlewni Rzeki Jeziorki 25.000 zł.
· zakup używanego samochodu dostawczego dla referatu KSR 30.000 zł.
· zakup materiałów  i usług jako „ Promocja Gminy „  40.000 zł.
– zwiększenie planu wydatków w dziale 754  –  Bezpieczeństwo publiczne i
      ochrona przeciwpożarowa o kwotę 14.000 zł. przeznaczoną na wydatki
      osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń / szkolenie przeciwpożarowe członków
      OSP/.
– zwiększenie planu wydatków w dziale 801 – Oświata i wychowanie o kwotę
      8.000 zł. przeznaczona na remont centralnego ogrzewania w Gminnym 
      Przedszkolu w Kosowie oraz  kwotę 15.700 zł. przeznaczoną na dodatkowe
      wyposażenie sali  lekcyjnej w  szkole w Nowej Iwicznej.
      Zwiększenie planu wydatków w dziale 926- Kultura fizyczna i sport o kwotę
      93.000 zł. przeznaczoną na bieżące wydatki w zakresie sportu – urządzanie
      boisk.
W § 4 proponuje się :
– zmniejszenie planu wydatków w dziale 010- Rolnictwo i łowiectwo o kwotę
      400.000 zł. w tym :
· 200.000 zł. kanalizacja ul. Plonowa Nowa Wola,
· 160.000 zł. wodociąg ul. Plonowa Nowa Wola,
·  40.000 zł. projekt wodociągu i kanalizacji Magdalenka /  dział VI/
Realizacja inwestycji nastąpi w okresie dwuletnim z uwagi na uzgodnienia ZUD oraz wykonanie raportów oddziaływania na środowisko.
– zmniejszenie planu wydatków w dziale 757 – Obsługa długu publicznego o kwotę 394.705 zł. spłata odsetek.
Pożyczki zaciągnięte zostaną w III i IV kwartale w związku z czym gmina nie jest obciążona odsetkami.
– zmniejszenie planu wydatków w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona
      środowiska o kwotę 130.000 zł. dotacja przedmiotowa  z budżetu dla Gminnego
      Zakładu Gospodarki Komunalnej ,
W § 5 proponuje się :
– przeniesienie planu wydatków z działu 710 – Działalność usługowa do działu 600 Transport i łączność kwoty 140.000 zł. przeznaczonej na odszkodowanie za zajęte grunty na drogi gminne,
– przeniesienie planu wydatków w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa kwoty 11.800 zł. z § 6060 z zakupów inwestycyjnych OSP na rzecz zakupów i wyposażenia sprzętu strażackiego,
– przeniesienie planu wydatków w dziale 801 – Oświata i wychowanie kwoty 11.000 zł. z § 4300 – zakup usług pozostałych na § 6060 – zakupy inwestycyjne –  piekarnik w stołówce Zespołu Szkół  w Nowej Iwicznej.
W § 9 proponuje się :
– zmniejszenie rozchodów o kwotę 586.900 zł. umorzenie pożyczki zaciągniętej na realizację zadań :
· budowę oczyszczalni ścieków Kosów  186.000 zł.
· budowę oczyszczalni ścieków i przepompowni ścieków w Łazach 
      400.000 zł.
Rozchody po zmianach wynoszą 2.656.998 zł.
              W § 10 :  plan dochodów i wydatków dochodów własnych po zmianach w Zespołach
                              Szkół i Przedszkolach Gminnych obejmuje zwiększone dochody i wydatki
                              z tytułu darowizn.
              W § 11 : plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i
                             Gospodarki Wodnej po zmianach obejmuje zwiększone przychody o
                             kwotę 14.000 zł. z tytułu naliczonych kar. Na wydatki przeznaczono kwotę
                             13.415 zł. na urządzanie i utrzymanie terenów zieleni.


Ponadto  Skarbnik Gminy E. Obłuska w imieniu Pani  Wójt  wnosi do projektu przedmiotowej uchwały następujące  zmiany :


– zwiększenie planu dochodów i wydatków w dziale 852 – Pomoc społeczna o kwotę 12.000 zł.  zgodnie z decyzją Wojewody Mazowieckiego przeznaczoną na dofinansowanie wypłat zasiłków okresowych,
– zmniejszenie planu wydatków w dziale 757- Obsługa długu publicznego o kwotę 48.000 zł. przeznaczoną na projekt chodnika ul. Leśna w Jazgarzewszczyźnie – wydatek majątkowy jako pomoc finansowa dla powiatu , o kwotę 8.000 zł. przeznaczoną na projekt chodnika ul. Geodetów w Mysiadle oraz zwiększenie planu wydatków w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa o kwotę 30.000 zł.  na remont budynków komunalnych,
– dokonanie zmian w planie wydatków w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska poprzez przeniesienie kwoty 3.000 zł. z budowy oświetlenia ul. Zimowa w Nowej Iwicznej na wykonanie projektu oświetlenia ul. Kolejowej w Starej Iwicznej.
Jednocześnie proponuje  o wprowadzenie pkt. c w § 1 pkt. 1 w projekcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Samorządowi  Powiatu Piaseczyńskiego o następującej treści  : „ projekt chodnika ul. Leśnej w Jazgarzewszczyźnie w kwocie 10.000 zł. „
       2/  Dyskusja – wszyscy obecni.
       3/  Głosami : z – 8, p – 0, w – 0  KPG RG pozytywnie zaopiniowała projekt w/w uchwały
            wraz ze zgłoszonymi uwagami.


5. Opinia projektu uchwały RG w sprawie udzielenia pomocy finansowej Samorządowi
       Powiatu Piaseczyńskiego.


       1/  Sprawę przedstawiły : Przewodnicząca KPG RG W. Komorowska i Skarbnik Gminy
            E. Obłuska.
            Skarbnik Gminy E. Obłuska  poinformowała , iż w celu poprawy bezpieczeństwa
            ruchu na drodze powiatowej ul. Nadrzecznej  w Wólce Kosowskiej u ul. Krasickiego
           w Nowej Woli Gmina Lesznowola udzieli Powiatowi Piaseczyńskiemu pomocy
           finansowej w kwocie 250.000 zł.
           Powyższą  kwotę przeznacza się na budowę chodnika i ulicy Nadrzecznej w Wólce
           Kosowskiej oraz budowę chodników przy ul. Krasickiego i ul. Postępu w Nowej Woli
           oraz modernizację skrzyżowania ul.Krasickiego z ul. Postępu w Nowej Woli.
           Ponadto Skarbnik Gminy E. Obłuska poinformowała , iż w związku ze zmianami w
           uchwale dot. zmian w budżecie gminy na 2005r.  należy dokonać korekty w
           przedmiotowej uchwale :
           w § 1 pkt.1b zmienić wyraz „budowę „ na wyraz „ modernizację „ , ponadto należy
           wprowadzić ppkt. 1c o następującej treści : „  projekt chodnika ul. Leśnej w
           Jazgarzewszczyźnie w kwocie 10.000 zł „.
      2/  Dyskusja – wszyscy obecni.
      3/  Głosami : z – 8, p – 0, w – 0 KPG RG pozytywnie zaopiniowała projekt w/w uchwały
           wraz ze zgłoszonymi uwagami.


6. Przedstawienie uchwały RIO w sprawie opinii o przedłożonej przez Wójta Gminy
      Lesznowola  informacji o przebiegu wykonania budżetu w I półroczu 2005r.


      1/  Sprawę przedstawiły :  Przewodnicząca KPG RG W. Komorowska i  Skarbnik Gminy
           E. Obłuska .
           Skarbnik Gminy E. Obłuska poinformowała ,iż z uzasadnienia do w/w uchwały
           wynika  , iż stopień realizacji budżetu Gminy Lesznowola w I półroczu 2005r. odbiega
           od wynoszącego 50% wskaźnika upływu czasu. Istnieje zatem potrzeba
           przeprowadzenia pogłębionej analizy budżetu tj. zarówno jego strony
           dochodowej jak i wydatkowej pod względem realności jego wykonania w skali
           bieżącego roku.
           Do przedłożonego przez Wójta Gminy „ Sprawozdania z wykonania budżetu gminy za
           I półrocze 2005r. „  Skład Orzekający Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie
           nie wnosi  zastrzeżeń .
     2/  Bez dyskusji głosami : z – 8, p – 0, w – 0 przyjęto przedstawioną uchwałę RIO do
          wiadomości.


7. Opinia projektu uchwały RG w sprawie uchwalenia Regulaminu dostarczania wody i  odprowadzania ścieków.


1/  Sprawę przedstawili : Przewodnicząca KPG W. Komorowska , Wójt Gminy J. Batycka
– Wąsik,  Główny  Specjalista  GZGK K. Jabłoński .
Główny Specjalista K. Jabłoński  poinformował , iż przedłożony projekt uchwały jest konsekwencją zapisów art. 4 ustawy z dnia 22 kwietnia 2005r. „ o zmianie ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków oraz niektórych innych ustaw ” / Dz. U. Nr 85 poz. 729 z 16 maja 2005r/.
Powyższa ustawa nakłada obowiązek na Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej przygotowania projektu regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków zgodnie z art. 19 ust. 2 ustawy  „ o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków „, w ciągu trzech miesięcy od wejścia w życie wspomnianej wyżej ustawy , czyli do 18 listopada br. Rada Gminy natomiast w terminie 6 miesięcy od wejścia w życie ustawy podejmuje uchwałę w sprawie uchwalenia przedłożonego regulaminu.
Powyższy regulamin zawiera m. in. :
– minimalny poziom usług świadczonych przez Zakład w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków,
– szczegółowe warunki i tryb zawierania umów z odbiorcami usług,
– sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat ustalone w taryfach, warunki przyłączania do sieci, oraz warunki określające możliwość  dostępu do usług wodociągowych i kanalizacyjnych ,
– sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczonej wody i odprowadzonych ścieków do sieci kanalizacyjnej,
– sposoby reklamacji , oraz wymiany informacji dot. w szczególności zakłóceń w dostawie wody i odprowadzania ścieków,
– warunki dostawy wody na cele przeciwpożarowe.
/ szczegółową treść regulaminu stanowi zał. nr 3 do protokołu/.
     2/  Bez dyskusji głosami : z – 8, p – 0, w – 0 KPG RG pozytywnie zaopiniowała projekt
          w/w uchwały.


8. Omówienie sprawy dot. nabycia nieruchomości  pod lokalizację szkoły we wschodniej części gminy.


1/  Sprawę przedstawiły :  Przewodnicząca KPG RG W. Komorowska i Wójt Gminy
     J. Batycka – Wąsik.
     Wójt Gminy J. Batycka – Wąsik  poinformowała , iż należy wypracować ostateczną 
      opinię w sprawie lokalizacji szkoły we wschodniej części gminy.
2/  Dyskusja – wszyscy obecni.
3/  Ustalono :   iż dziś tj. 30.09.2005r. po  sesji RG odbędzie się spotkanie Radnych i
     Sołtysów ze wschodniej części gminy gdzie wypracują opinię w przedmiotowej
     sprawie.


9. Opinia sprawy dot. pętli autobusowej w Garbatce.


1/  Sprawę przedstawiły : Przewodnicząca  KPG RG W. Komorowska i Wójt Gminy
     J. Batycka – Wąsik.
     Wójt Gminy J. Batycka – Wąsik przedstawiła pismo – ofertę Pana J. Buzy z Garbatki
     dot. propozycji dzierżawy jego działki pod lokalizacje pętli autobusowej  / treść pisma
     stanowi zał. nr 4 do protokołu/.
2/  Dyskusja – wszyscy obecni.
3/  Radna B. Korlak wnioskuje o odrzucenie przedstawionej oferty Pana J. Buzy ,
    uzasadniając,  iż  odcinek  ok. 400 m nie jest odcinkiem zbyt długim  na dojście do
    obecnego przystanku autobusowego.
    Jednocześnie należy przeprowadzić rozmowę z PAN – Jastrzębiec aby doprowadzić do
    tego aby obecny  przystanek autobusowy był bardziej bezpieczny.
4/  Głosami : z – 9, p – 0, w – 0  KPG RG  pozytywnie zaopiniowała wniosek określony w
     ppkt. 3.


10.  Posiedzenie zamknęła Przewodnicząca KPG RG W. Komorowska.


Przewodnicząca KPG RG


Wiesława Komorowska



Protokołowała
I.Liwińska

Podmiot udostępniający: Gmina Lesznowola
Informację wytworzył:
Informację wprowadził: Grzegorz Krakowski
Data wytworzenia:
Data publikacji: 18 października 2005
Data ostatniej zmiany: 24 stycznia 2022

Skip to content