BRG/0052/8/2005
PROTOKOŁ Nr XXXIV/R/2005
z sesji Rady Gminy Lesznowola
w dniu 30 września 2005r.
1. Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca RG Hanna Kosik stwierdzając quorum
niezbędne do podejmowania decyzji / lista obecności stanowi zał. nr 1 do protokołu/.
Radnych obecnych na posiedzeniu sesji -13. / Radnych nieobecnych 2/
Obsługa prawna sesji: P. mecenas Teresa Piekarczyk.
2. Na posiedzeniu sesji Rady Gminy obecni byli sołtysi / lista obecności stanowi zał.nr 2
do protokołu/.
3. Rozpatrzono sprawę porządku obrad posiedzenia sesji Rady Gminy.
1/ Przewodnicząca RG H. Kosik poinformowała, iż materiały dotyczące sesji Rady
Gminy Lesznowola zostały przekazane Radnym do wiadomości w terminie określonym
w Statucie Gminy Lesznowola / treść stanowi zał. nr 3 do protokołu/.
2/ Bez dyskusji : głosami: z – 13, p – 0, w – 0 przyjęto proponowany porządek obrad
sesji Rady Gminy.
4. Wręczenie nagród uczestnikom gminnego konkursu „ Gospodarstwo bezpieczne dla
człowieka i środowiska naturalnego”.
1/ Przewodnicząca RG H. Kosik przedstawiła przedstawicieli KRUS P. B. Wróblewską i
P. K. Wielogórską zaproszonych na okoliczność wręczenia nagród laureatom
organizowanego przez KRUS konkursu: „Gospodarstwo rolne bezpieczne dla
człowieka i środowiska naturalnego”
Przewodnicząca RG H. Kosik poinformowała, iż w konkursie
„Gospodarstwo rolne bezpieczne dla człowieka i środowiska naturalnego”
I miejsce zajęli : Państwo L.i A. Muranowicz z sołectwa Nowa Wola,
II miejsce: Państwo T. i A. Pietrzak i P. R. i M. Gajewscy z Lesznowoli,
III miejsce Państwo M. i D. Skajscy z Lesznowoli.
Nagrody laureatom wręczyli: przedstawiciele KRUS P. B. Wróblewska i P. K.
Wielogórska. oraz P. K. Kocyk – przedstawiciel Mazowieckiej Izby Rolniczej.
5. Przyjęcie sprawozdania Wójta Gminy za okres od 9 września 2005r. do 14 września
2005r.
1/ Sprawę przedstawiły: Przewodnicząca RG H.Kosik i Wójt Gminy M.J. Batycka-Wąsik.
Wójt Gminy M.J. Batycka-Wąsik poinformowała, iż w okresie od 9 września 2005r.
do 14 września 2005r. podjęła 8 Zarządzeń w bieżących sprawach gminy. Wójt
Gminy szczegółowo omówiła podjęte Zarządzenia.
2/ Bez dyskusji – głosami: z-15, p – 0, w – 0 przyjęto sprawozdanie za okres od 9
września do 14 września 2005r.
6. Rozpatrzono projekt uchwały RG w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005r.
1/ Sprawę przedstawili: Przewodnicząca RG H. Kosik i Skarbnik Gminy E. Obłuska.
2/ Wójt Gminy M. J. Batycka-Wąsik złożyła wniosek o wprowadzenie zmian do projektu
uchwały Rady Gminy Lesznowola sprawie zmian w budżecie gminy na 2005r.
a). Zwiększenie planu dochodów i wydatków w dziale 852 – Pomoc społeczna o kwotę
12.000 zł zgodnie z decyzja Wojewody Mazowieckiego przeznaczoną na
dofinansowanie wypłat zasiłków okresowych.
b) Zmniejszenie planu wydatków w dziale 757 – Obsługa długu publicznego o kwotę
48.000 zł. oraz zwiększenie planu wydatków w dziele 600 – Transport i łączność o
kwotę 10.000 zł. przeznaczoną na projekt chodnika ul. Leśna w Jazgarzewszczyźnie
– wydatek majątkowy jako pomoc finansowa dla powiatu,o kwotę 8.000 zł
przeznaczoną na projekt chodnika ul. Geodetów w Mysiadle oraz zwiększenie planu
wydatków w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa o kwotę 30.000 zł na remont
budynków komunalnych.
c) Dokonanie zmian w planie wydatków w dziale 900 – Gospodarka komunalna i
ochrona środowiska poprzez przeniesienie kwoty 3.000 zł z budowy oświetlenia ul.
Zimowej w Nowej Iwicznej na wykonanie projektu oświetlenia ul Kolejowej w
Starej Iwicznej.
3/ Skarbnik Gminy E. Obłuska w imieniu Pani Wójt proponuje następujące zmiany w
planie budżetu gminy na 2005r.:
1. Zwiększenie planu dochodów i wydatków w dziale 751 Urzędy naczelnych organów
władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa zgodnie z decyzją
Wojewody Mazowieckiego o kwotę 7.755 zł z przeznaczoną na Wybory Prezydenta
Rzeczpospolitej Polskiej i o kwotę 20.178 zł przeznaczoną na wybory do Sejmu i
Senatu. Przeznaczenie z własnych środków budżetu gminy kwoty 20.010 zł na w.w
cele.
2. Zwiększenie planu dochodów w dziale 010- Rolnictwo i łowiectwo o kwotę 35.000 zł
z tytułu darowizny przeznaczonej na budowę kanalizacji w Lesznowoli ul. Okrężna II
etap.
3. Zwiększenie planu dochodów i wydatków w dziale 921 – Kultura i ochrona
dziedzictwa narodowego o kwotę dotacji w wys. 6.000 zł. otrzymanej od Ministra
Kultury w ramach Programu Operacyjnego „ Promocja czytelnictwa” dla Biblioteki
Publicznej w Lesznowoli na zakup książek- nowości wydawniczych.
4. Zmniejszenie planu dochodów i wydatków w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa
o kwotę 2.560.000 zł środki na dofinansowanie inwestycji z Funduszu Dopłat na
budowę budynków komunalnych. Zadania dwuletnie z częściową płatnością w 2005r.
5. Zmniejszenie planu dochodów w dziale 754- Bezpieczeństwo publiczne i ochrona
przeciwpożarowa o kwotę 9.000 zł – darowizna OSP Nowa Wola. Ochotnicza Straż
Pożarna dokonała zakupu sprzętu pożarniczego z własnych środków.
6. Zwiększenie planu wydatków w dziale 010 – – Rolnictwo i łowiectwo o kwotę 280.000
zł. w tym kwota:
– 50.000 zł przeznaczona na budowę wodociągu i kanalizacji w Lesznowoli ul.
Okrężna II etap. Zadanie dwuletnie o nakładach 240.000 zł.
– 30.000 zł przeznaczona na budowę kanalizacji w Łazach I etap
– 200.000 zł przeznaczona na modernizację spinki wodociągowej Mysiadło ul.
Kwiatowa i ul. Przebiśniegów.
7. Zwiększenie planu wydatków w dziale 600 – Transport i łączność o kwotę 823.595 zł w
tym kwota:
– 25.595 zł przeznaczona na dotacje przekazane m.st. Warszawa na
dofinansowanie autobusu MZA
– 100.000 zł przeznaczona na modernizację chodników przy ul. Krasickiego i ul
Postępu w Nowej Woli oraz na modernizację skrzyżowania ul.
Postępu z ul.Krasickiego w Nowej Woli
– 150.000 zł przeznaczona na budowę chodnika i ul. Nadrzecznej w Wólce Kosowskiej
– 290.000 zł przeznaczona na bieżące remonty dróg gminnych
– 20.000 zł. przeznaczona na projekt budowy chodnika przy ul. Szkolnej w Mrokowie
– 138.000 zł przeznaczona na budowę parkingu przy ul. Słonecznej w Starej Iwicznej
– 100.000 zł. przeznaczona na budowę ul. Wiejskiej w Mysiadle.
8. Zwiększenie planu wydatków w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa o kwotę
150.000 zł przeznaczoną na remont budynków komunalnych.
9. Zwiększenie planu wydatków w dziale 710 – Działalność usługowa o kwotę 40.000 zł.
na rozgraniczenia geodezyjne gruntów gminnych.
10. Zwiększenie planu wydatków w dziale 750 – Administracja publiczna o kwotę 125.000
zł. przeznaczoną na :
– remont dachu budynku Urzędu Gminy – 30.000 zł.
– składki na rzecz Stowarzyszenia Metropolia Warszawska oraz na rzecz Stowarzyszenia
Gmin i Powiatów Zlewni Rzeki Jeziorki – 25.000 zł.
– zakup używanego samochodu dostawczego dla ref. KSR – 30.000 zł.
– zakup materiałów i usług jako „ Promocja Gminy” – 40.000 zł.
11. Zmniejszenie planu wydatków w dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo o kwotę 400.000 zł.
w tym kwota:
– 200.000 zł kanalizacja ul. Plonowa w Nowej Woli
– 160.000 zł. wodociąg ul. Plonowa w Nowej Woli
– 40.000 zł projekt wodociągu i kanalizacji Magdalenka ( dział VI). Realizacja inwestycji
nastąpi w okresie dwuletnim z uwagi na uzgodnienia ZUD oraz wykonanie raportów
oddziaływania na środowisko.
12. Zmniejszenie planu wydatków w dziale 757 – Obsługa długu publicznego o kwotę
394.705 zł. – spłata odsetek. Pożyczki zaciągnięte zostaną w III i IV kwartale w związku z
czym gmina nie jest obciążona odsetkami.
13. Zmniejszenie planu wydatków w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona
środowiska o kwotę 130.000 zł. – dotacja przedmiotowa z budżetu dla GZGK.
14. Przeniesienie planu wydatków z działu 710 – Działalność usługowa do działu 600 –
Transport i łączność kwoty 140.000 zł. przeznaczonej na odszkodowania za zajęte grunty
na drogi gminne.
15. Przeniesienie planu wydatków w dziale 754- Bezpieczeństwo publiczne i ochrona
przeciwpożarowa kwoty 11.800 zł. z § 6060 z zakupów inwestycyjnych OSP na rzecz
zakupów i wyposażenia sprzętu strażackiego.
16. Przeniesienie planu wydatków w dziale 801 – Oświata i wychowanie kwoty 11.000 zł.
z § 4300 – zakup usług pozostałych na § 6060 – zakupy inwestycyjne – piekarnik w
stołówce w Szkole Podstawowej w Nowej Iwicznej.
Zmniejszenie rozchodów o kwotę 586.900 zł. o umorzone pożyczki zaciągnięte na realizację zadań:
– „ Budowę oczyszczalni ścieków Kosów” – 186.000 zł.
– „ Budowę oczyszczalni ścieków i przepompowni ścieków w Łazach” – 400.000 zł.
Rozchody po zmianach wynoszą – 2.656.998 zł.
Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej po zmianach obejmuje zwiększone przychody o kwotę 14.000 zł. z tytułu naliczonych kar. Na wydatki przeznaczono kwotę 13.415 zł na urządzenie i utrzymanie terenów zieleni.
Dochody wynoszą – 82 302 253 zł.
Wydatki wynoszą – 82 302 253.
4/ Przewodnicząca KPG RG Radna W. Komorowska poinformowała , iż KPG pozytywnie
zaopiniowała wnioski wniesione przez Wójta Gminy oraz projekt uchwały RG
zaprezentowany przez Skarbnika Gminy.
5/ Głosami: z – 12, p – 0, w – 0 przyjęto wniosek określony w ppkt 2.a.
6/ Głosami: z – 12, p – 0, w – 0 przyjęto wniosek określony w ppkt.2b.
7/ Głosami: z – 12, p – 0, w – 0 przyjęto wniosek określony w ppkt.2c.
8 Bez dyskusji – głosami: z – 12, p – 0, w – 0 podjęto uchwałę Nr 257/XXXIV/2005 w
sprawie zmian w budżecie gminy na 2005r. wraz z uwzględnionymi wnioskami
określonymi w ppkt. 2a,2b,2c.
/ Radnych obecnych na sali – 12)
7. Rozpatrzono projekt uchwały RG w sprawie udzielenia pomocy finansowej
Samorządowi Powiatu Piaseczyńskiego.
1/ Sprawę przedstawiły: Przewodnicząca RG H. Kosik i Wójt Gminy M.J. Batycka-Wąsik.
Wójt Gminy M.J. Batycka-Wąsik zaprezentowała w.w projekt uchwały RG.
W celu poprawy bezpieczeństwa ruchu na drodze powiatowej ul. Nadrzecznej w Wólce