Pokój nr: 17
Tel. wew.: 216, 226
Tel. bezpośredni: /22/ 70 89 216; /22/ 70 89 226
Kierownik: Beata Kuć
Zastępca Skarbnika Gminy: Jolanta Jabłonkowska
Referat Realizacji Budżetu podlega bezpośrednio Skarbnikowi.
Do zadań Referatu Realizacji Budżetu, w szczególności należy:
1) sporządzanie projektu budżetu gminy, Wieloletniej Prognozy Finansowej oraz projektów ich zmian;
2) bieżące realizowanie budżetu gminy oraz informowanie skarbnika o przebiegu tej realizacji;
3) prowadzenie ewidencji ilościowej i wartościowej mienia gminy oraz jego ubezpieczenia;
4) organizowanie i kontrolowanie prawidłowego obiegu dokumentacji niezbędnej dla rachunkowości;
5) współdziałanie z organizacjami finansowymi, bankami i urzędami administracji rządowej w zakresie realizacji dochodów (dotacje, subwencje, pożyczki, kredyty);
6) rozliczanie inwentaryzacji;
7) sporządzanie sprawozdań z działalności finansowej i budżetowej;
8) prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej dochodów i wydatków bieżących i inwestycyjnych;
9) sporządzanie projektów zarządzeń Wójta i projektów uchwał Rady wg kompetencji;
10) realizacja funduszu ochrony środowiska i innych o podobnym charakterze;
11) prowadzenie gospodarki kasowej Urzędu i sporządzanie raportów kasowych;
12) prowadzenie rejestru sprzedaży i zakupów, ewidencji podatku należnego VAT, sporządzanie miesięcznych deklaracji podatkowych VAT i wystawianie faktur;
13) prowadzenie spraw płacowych pracowników urzędu, w tym wydawanie zaświadczeń o wynagrodzeniu;
14) sporządzanie list płac, prowadzenie kart wynagrodzeń;
15) prowadzenie rozliczeń z urzędem skarbowym, ZUS, PZU;
16) rozliczanie umów zleceń;
17) prowadzenie i zabezpieczanie dokumentacji płacowej celem rozliczeń emerytalnych i rentowych;
18) naliczanie i rozliczanie zasiłków chorobowych, opiekuńczych i macierzyńskich;
19) rozliczanie delegacji i ryczałtów samochodowych;
20) kontrola rozliczeń rad sołeckich;
21) weryfikacja not księgowych obciążających gminę z tytułu przebywania dzieci w przedszkolach publicznych i niepublicznych na terenie Gminy;
22) ewidencja i rozliczanie dochodów niepodatkowych oraz egzekucja zaległości;
23) ewidencja druków ścisłego zarachowania;
24) opracowywanie propozycji planów budżetowych w zakresie działania referatu;
25) prowadzenie monitoringu i egzekucji uiszczania opłat najmu i dzierżawy, kierowanie wezwań do zapłaty oraz przygotowywanie spraw do sądu w celu przekazania radcom prawnym;
26) sporządzanie planu finansowego Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych na rok kalendarzowy;
27) sporządzanie rozliczenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych za dany rok kalendarzowy;
28) prowadzenie Centralnego Rejestru Umów Cywilno-Prawnych;
29) podawanie do publicznej informacji wykazu osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty w kwocie przewyższającej łącznie 500 zł, wraz ze wskazaniem wysokości umorzonych kwot i przyczyn umorzenia.