Wójt Gminy Lesznowola

Wójt Gminy Lesznowola Pani Marta Natalia Maciejak

Marta Natalia Maciejak

Pokój nr 100
  (22) 70 89 101
 wojt@lesznowola.pl

Przyjęcia Interesantów:
Poniedziałki
9.30-16.00 (na zapisy)

Przyjęcia Interesantów
w sprawach skarg i wniosków:
Poniedziałki
16.30-17.30

ZAKRES ZADAŃ I KOMPETENCJI WÓJTA

Do zakresu  zadań i kompetencji Wójta, w szczególności należy:

  • kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i pracą Urzędu oraz reprezentowanie Gminy na zewnątrz i prowadzenie negocjacji w sprawach dotyczących Gminy;
  • sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad:
  1. Zastępcami Wójta,
  2. Sekretarzem,
  3. Skarbnikiem,
  4. Audytorem Wewnętrznym,
  5. Wieloosobowym Stanowiskiem ds. Kontroli Wewnętrznej,
  6. Urzędem Stanu Cywilnego,
  7. Pełnomocnikiem ds. Profilaktyki Uzależnień,
  8. Inspektorem Ochrony Danych,
  9. Pełnomocnikiem ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
  • przygotowywanie projektów uchwał, w tym uchwały budżetowej;
  • określenie sposobu wykonywania uchwał;
  • składanie Radzie okresowych sprawozdań z realizacji zadań należących do kompetencji Wójta;
  • przedstawienie Radzie raportu o stanie Gminy;
  • podejmowanie decyzji majątkowych, dotyczących zwykłego zarządu mieniem Gminy w granicach udzielonego upoważnienia, w tym podpisywanie umów i zaciąganie zobowiązań;
  • podejmowanie niemajątkowych decyzji związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Gminy oraz podpisywanie pism i dokumentów kierowanych do osób prawnych i fizycznych;
  • ogłaszanie aktów normatywnych;
  • koordynacja przygotowań i realizacji budżetu;
  • wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej;
  • udzielanie upoważnień pracownikom Urzędu do wydawania w imieniu Wójta decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
  • wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;
  • dokonywanie okresowej oceny podległych pracowników;
  • zatwierdzanie zakresów uprawnień, obowiązków i odpowiedzialności pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;
  • udzielanie pełnomocnictw procesowych;
  • wydawanie zarządzeń wprowadzających w życie regulaminy dotyczące działalności Urzędu;
  • nadzorowanie realizacji zadań zleconych;
  • gospodarowanie mieniem komunalnym;
  • realizowanie zadań na rzecz obronności Rzeczypospolitej Polskiej, poprzez przygotowanie Urzędu do niezakłóconego funkcjonowania i wykonywania nałożonych zadań obronnych w różnych stanach gotowości obronnej państwa, a także przygotowanie ludności i warunków jej ochrony na wypadek wojny;
  • organizowanie akcji ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof;
  • kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem zagrożeń oraz planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie Gminy;
  • opracowanie planu operacyjnego ochrony przed powodzią oraz ogłaszanie i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego;
  • podejmowanie czynności w sprawach niecierpiących zwłoki, związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego;
  • przedkładanie Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Warszawie uchwały budżetowej, uchwały w sprawie absolutorium oraz innych uchwał Rady i zarządzeń Wójta, zgodnie z zakresem nadzoru Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie, w terminie 7 dni od dnia ich podjęcia;
  • przedkładanie Wojewodzie Mazowieckiemu uchwał Rady, w terminie 7 dni od dnia ich podjęcia;
  • przedkładanie Wojewodzie Mazowieckiemu aktów ustanawiających przepisy porządkowe, w terminie 2 dni od ich ustanowienia;
  • współpraca z komitetami społecznymi, organizacjami kombatanckimi, organizacjami pozarządowymi oraz innymi organizacjami społecznymi;
  • udział w zebraniach wiejskich;
  • realizacja zadań wynikających z ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
  • analizowanie danych zawartych w oświadczeniach majątkowych osób, zobowiązanych do złożenia oświadczenia majątkowego Wójtowi.

WÓJT SPRAWUJE BEZPOŚREDNI NADZÓR NAD:

  • Zastępcami Wójta,
  • Sekretarzem,
  • Skarbnikiem,
  • Audytorem Wewnętrznym,
  • Wieloosobowym Stanowiskiem ds. Kontroli Wewnętrznej,
  • Pełnomocnikiem ds. Profilaktyki Uzależnień,
  • Inspektorem Ochrony Danych Osobowych,
  • Pełnomocnikiem ds. Ochrony Informacji Niejawnych,
  • Gminnym Komendantem ds. Ochrony Przeciwpożarowej,
  • Urzędem Stanu Cywilnego,
  • Referatem Dróg i Mostów,
  • Referatem Przygotowania i Realizacji Inwestycji.