1. Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca KPG RG W. Komorowska , stwierdzając
quorum komisji niezbędne do podejmowania decyzji / lista obecności
stanowi zał. nr 1 do protokołu/.
2. Rozpatrzono sprawę porządku obrad posiedzenia komisji.
1/ Przewodnicząca KPG RG W. Komorowska przedstawiła następujący porządek obrad :
a/ przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia Komisji Polityki Gospodarczej,
b/ opinia projektów uchwał Rady Gminy w sprawach :
– zmian w budżecie gminy na 2005r,
– udzielania pomocy finansowej Samorządowi Powiatu Piaseczyńskiego,
– uchwalania Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków,
c/ przedstawienie uchwały RIO w sprawie opinii o przedłożonej przez Wójta Gminy
Lesznowola informacji o przebiegu wykonania budżetu w I półroczu 2005r.
d/ sprawy różne.
2/ Bez dyskusji przyjęto przedstawiony porządek obrad określony w ppkt. 1a, b , c i d.
3. Przyjęcie protokołu Nr 10/KPG/2005r. z dnia 7 września 2005r.
1/ Sprawę przedstawiła Przewodnicząca KPG RG W. Komorowska.
2/ Bez dyskusji głosami : z – 6, p – 0, w – 0 KPG RG przyjęła protokół
Nr 10/KPG/2005r. z dnia 7 września 2005r.
4. Opinia projektu uchwały RG w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005r.
1/ Sprawę przedstawiły : Przewodnicząca KPG RG W. Komorowska i Skarbnik Gminy
E. Obłuska.
Skarbnik Gminy E. Obłuska szczegółowo przedstawiła treść projektu uchwały
wraz z uzasadnieniem / treść stanowi zał. nr 2 do protokołu/.
W § 1 proponuje się :
– zwiększenie planu dochodów i wydatków w dziale 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej , kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa zgodnie z decyzją Wojewody Mazowieckiego o kwotę 7.755 zł. przeznaczoną
na Wybory Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej o kwotę 20.178 zł.
przeznaczoną na wybory do Sejmu i Senatu.
Przeznaczenie z własnych środków budżetu gminy kwoty 22.010 zł. na w/w
cele.
Zwiększenie planu dochodów w dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo o kwotę
35 tys. zł. z tytułu darowizny przeznaczonej na budowę kanalizacji w
Lesznowoli ul. Okrężna II etap.
Zwiększenie planu dochodów i wydatków w dziale 921 – Kultura i ochrona
dziedzictwa narodowego o kwotę dotacji w wysokości 6.000 zł. otrzymanej od
Ministra Kultury w ramach Programu Operacyjnego „ Promocja czytelnictwa „
dla Biblioteki Publicznej w Lesznowoli na zakup książek – nowości
wydawniczych.
W § 2 proponuje się :
– zmniejszenie planu dochodów i wydatków w dziale 700 – Gospodarka
mieszkaniowa o kwotę 2.560.000 zł. środki na dofinansowanie inwestycji z
Funduszu dopłat na budowę budynków komunalnych . Zadania dwuletnie z
częściową płatnością w 2005r.
zmniejszenie planu dochodów w dziale – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona
przeciwpożarowa o kwotę 9.000 zł. darowizna OSP Nowa Wola. Ochotnicza
Straż Pożarna dokonała zakupu sprzętu pożarniczego z własnych środków.
W § 3 proponuje się :
– zwiększenie planu wydatków w dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo o kwotę
280.000 zł. w tym kwota :
· 50.000 zł. przeznaczona na budowę wodociągu i kanalizacji w Lesznowoli ul. Okrężna II etap. Zdanie dwuletnie o nakładach 240.000 zł.
· 30.000 zł. przeznaczona na budowę kanalizacji w Łazach I etap.
· 200.000 zł. przeznaczona na modernizację spinki wodociągowej Mysiadło ul. Kwiatowa i ul. Przebiśniegów.
– zwiększenie planu wydatków w dziale 600 – Transport i łączność o kwotę
823.595 zł. w tym kwota :
· 25.595 zł. przeznaczona na dotacje przekazane m. st. Warszawa na
dofinansowanie autobusu MZA kursującego w Gminie Lesznowola,
· 100.000 zł. przeznaczona na budowę chodników przy ul. Krasickiego i ul.
Postępu w Nowej Woli oraz na modernizację skrzyżowania ul. Postępu z
ul. Krasickiego w Nowej Woli / wydatek majątkowy jako pomoc
finansowa dla powiatu/,
· 150.000 zł. przeznaczona na budowę chodnika i ul. Nadrzecznej w Wólce
Kosowskiej / wydatek majątkowy jako pomoc finansowa dla powiatu/,
· 290.000 zł. przeznaczona na bieżące remonty dróg gminnych,
· 20.000 zł. przeznaczona na projekt budowy chodnika przy ul. Szkolnej w
Mrokowie ,
· 138.000 zł. przeznaczona na budowę parkingu przy ul. Słonecznej w Starej
Iwicznej,
· 100.000 zł. przeznaczona na budowę ul. Wiejskiej w Mysiadle.
– zwiększenie planu wydatków w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa o kwotę 150.000 zł. przeznaczoną na remont budynków komunalnych,
– zwiększenie planu wydatków w dziale 710 – Działalność usługowa o kwotę 40.000 zł. na rozgraniczenia geodezyjne gruntów gminnych,
– zwiększenie planu wydatków w dziale 750- Administracja publiczna o kwotę 125.000 zł. przeznaczona na :
· remont dachu budynku Urzędu Gminy 30.000 zł.
· składki na rzecz Stowarzyszenia Metropolia Warszawska oraz na rzecz Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Zlewni Rzeki Jeziorki 25.000 zł.
· zakup używanego samochodu dostawczego dla referatu KSR 30.000 zł.
· zakup materiałów i usług jako „ Promocja Gminy „ 40.000 zł.
– zwiększenie planu wydatków w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i
ochrona przeciwpożarowa o kwotę 14.000 zł. przeznaczoną na wydatki
osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń / szkolenie przeciwpożarowe członków
OSP/.
– zwiększenie planu wydatków w dziale 801 – Oświata i wychowanie o kwotę
8.000 zł. przeznaczona na remont centralnego ogrzewania w Gminnym
Przedszkolu w Kosowie oraz kwotę 15.700 zł. przeznaczoną na dodatkowe
wyposażenie sali lekcyjnej w szkole w Nowej Iwicznej.
Zwiększenie planu wydatków w dziale 926- Kultura fizyczna i sport o kwotę
93.000 zł. przeznaczoną na bieżące wydatki w zakresie sportu – urządzanie
boisk.
W § 4 proponuje się :
– zmniejszenie planu wydatków w dziale 010- Rolnictwo i łowiectwo o kwotę
400.000 zł. w tym :
· 200.000 zł. kanalizacja ul. Plonowa Nowa Wola,
· 160.000 zł. wodociąg ul. Plonowa Nowa Wola,
· 40.000 zł. projekt wodociągu i kanalizacji Magdalenka / dział VI/
Realizacja inwestycji nastąpi w okresie dwuletnim z uwagi na uzgodnienia ZUD oraz wykonanie raportów oddziaływania na środowisko.
– zmniejszenie planu wydatków w dziale 757 – Obsługa długu publicznego o kwotę 394.705 zł. spłata odsetek.
Pożyczki zaciągnięte zostaną w III i IV kwartale w związku z czym gmina nie jest obciążona odsetkami.
– zmniejszenie planu wydatków w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona
środowiska o kwotę 130.000 zł. dotacja przedmiotowa z budżetu dla Gminnego
Zakładu Gospodarki Komunalnej ,
W § 5 proponuje się :
– przeniesienie planu wydatków z działu 710 – Działalność usługowa do działu 600 Transport i łączność kwoty 140.000 zł. przeznaczonej na odszkodowanie za zajęte grunty na drogi gminne,
– przeniesienie planu wydatków w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa kwoty 11.800 zł. z § 6060 z zakupów inwestycyjnych OSP na rzecz zakupów i wyposażenia sprzętu strażackiego,
– przeniesienie planu wydatków w dziale 801 – Oświata i wychowanie kwoty 11.000 zł. z § 4300 – zakup usług pozostałych na § 6060 – zakupy inwestycyjne – piekarnik w stołówce Zespołu Szkół w Nowej Iwicznej.
W § 9 proponuje się :
– zmniejszenie rozchodów o kwotę 586.900 zł. umorzenie pożyczki zaciągniętej na realizację zadań :
· budowę oczyszczalni ścieków Kosów 186.000 zł.
· budowę oczyszczalni ścieków i przepompowni ścieków w Łazach
400.000 zł.
Rozchody po zmianach wynoszą 2.656.998 zł.
W § 10 : plan dochodów i wydatków dochodów własnych po zmianach w Zespołach
Szkół i Przedszkolach Gminnych obejmuje zwiększone dochody i wydatki
z tytułu darowizn.
W § 11 : plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i
Gospodarki Wodnej po zmianach obejmuje zwiększone przychody o
kwotę 14.000 zł. z tytułu naliczonych kar. Na wydatki przeznaczono kwotę
13.415 zł. na urządzanie i utrzymanie terenów zieleni.
Ponadto Skarbnik Gminy E. Obłuska w imieniu Pani Wójt wnosi do projektu przedmiotowej uchwały następujące zmiany :
– zwiększenie planu dochodów i wydatków w dziale 852 – Pomoc społeczna o kwotę 12.000 zł. zgodnie z decyzją Wojewody Mazowieckiego przeznaczoną na dofinansowanie wypłat zasiłków okresowych,
– zmniejszenie planu wydatków w dziale 757- Obsługa długu publicznego o kwotę 48.000 zł. przeznaczoną na projekt chodnika ul. Leśna w Jazgarzewszczyźnie – wydatek majątkowy jako pomoc finansowa dla powiatu , o kwotę 8.000 zł. przeznaczoną na projekt chodnika ul. Geodetów w Mysiadle oraz zwiększenie planu wydatków w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa o kwotę 30.000 zł. na remont budynków komunalnych,
– dokonanie zmian w planie wydatków w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska poprzez przeniesienie kwoty 3.000 zł. z budowy oświetlenia ul. Zimowa w Nowej Iwicznej na wykonanie projektu oświetlenia ul. Kolejowej w Starej Iwicznej.
Jednocześnie proponuje o wprowadzenie pkt. c w § 1 pkt. 1 w projekcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Samorządowi Powiatu Piaseczyńskiego o następującej treści : „ projekt chodnika ul. Leśnej w Jazgarzewszczyźnie w kwocie 10.000 zł. „
2/ Dyskusja – wszyscy obecni.
3/ Głosami : z – 8, p – 0, w – 0 KPG RG pozytywnie zaopiniowała projekt w/w uchwały
wraz ze zgłoszonymi uwagami.
5. Opinia projektu uchwały RG w sprawie udzielenia pomocy finansowej Samorządowi
Powiatu Piaseczyńskiego.
1/ Sprawę przedstawiły : Przewodnicząca KPG RG W. Komorowska i Skarbnik Gminy
E. Obłuska.
Skarbnik Gminy E. Obłuska poinformowała , iż w celu poprawy bezpieczeństwa
ruchu na drodze powiatowej ul. Nadrzecznej w Wólce Kosowskiej u ul. Krasickiego
w Nowej Woli Gmina Lesznowola udzieli Powiatowi Piaseczyńskiemu pomocy
finansowej w kwocie 250.000 zł.
Powyższą kwotę przeznacza się na budowę chodnika i ulicy Nadrzecznej w Wólce
Kosowskiej oraz budowę chodników przy ul. Krasickiego i ul. Postępu w Nowej Woli
oraz modernizację skrzyżowania ul.Krasickiego z ul. Postępu w Nowej Woli.
Ponadto Skarbnik Gminy E. Obłuska poinformowała , iż w związku ze zmianami w
uchwale dot. zmian w budżecie gminy na 2005r. należy dokonać korekty w
przedmiotowej uchwale :
w § 1 pkt.1b zmienić wyraz „budowę „ na wyraz „ modernizację „ , ponadto należy
wprowadzić ppkt. 1c o następującej treści : „ projekt chodnika ul. Leśnej w
Jazgarzewszczyźnie w kwocie 10.000 zł „.
2/ Dyskusja – wszyscy obecni.
3/ Głosami : z – 8, p – 0, w – 0 KPG RG pozytywnie zaopiniowała projekt w/w uchwały
wraz ze zgłoszonymi uwagami.
6. Przedstawienie uchwały RIO w sprawie opinii o przedłożonej przez Wójta Gminy
Lesznowola informacji o przebiegu wykonania budżetu w I półroczu 2005r.
1/ Sprawę przedstawiły : Przewodnicząca KPG RG W. Komorowska i Skarbnik Gminy
E. Obłuska .
Skarbnik Gminy E. Obłuska poinformowała ,iż z uzasadnienia do w/w uchwały
wynika , iż stopień realizacji budżetu Gminy Lesznowola w I półroczu 2005r. odbiega
od wynoszącego 50% wskaźnika upływu czasu. Istnieje zatem potrzeba
przeprowadzenia pogłębionej analizy budżetu tj. zarówno jego strony
dochodowej jak i wydatkowej pod względem realności jego wykonania w skali
bieżącego roku.
Do przedłożonego przez Wójta Gminy „ Sprawozdania z wykonania budżetu gminy za
I półrocze 2005r. „ Skład Orzekający Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie
nie wnosi zastrzeżeń .
2/ Bez dyskusji głosami : z – 8, p – 0, w – 0 przyjęto przedstawioną uchwałę RIO do
wiadomości.
7. Opinia projektu uchwały RG w sprawie uchwalenia Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków.
1/ Sprawę przedstawili : Przewodnicząca KPG W. Komorowska , Wójt Gminy J. Batycka
– Wąsik, Główny Specjalista GZGK K. Jabłoński .
Główny Specjalista K. Jabłoński poinformował , iż przedłożony projekt uchwały jest konsekwencją zapisów art. 4 ustawy z dnia 22 kwietnia 2005r. „ o zmianie ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków oraz niektórych innych ustaw ” / Dz. U. Nr 85 poz. 729 z 16 maja 2005r/.
Powyższa ustawa nakłada obowiązek na Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej przygotowania projektu regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków zgodnie z art. 19 ust. 2 ustawy „ o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków „, w ciągu trzech miesięcy od wejścia w życie wspomnianej wyżej ustawy , czyli do 18 listopada br. Rada Gminy natomiast w terminie 6 miesięcy od wejścia w życie ustawy podejmuje uchwałę w sprawie uchwalenia przedłożonego regulaminu.
Powyższy regulamin zawiera m. in. :
– minimalny poziom usług świadczonych przez Zakład w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków,
– szczegółowe warunki i tryb zawierania umów z odbiorcami usług,
– sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat ustalone w taryfach, warunki przyłączania do sieci, oraz warunki określające możliwość dostępu do usług wodociągowych i kanalizacyjnych ,
– sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczonej wody i odprowadzonych ścieków do sieci kanalizacyjnej,
– sposoby reklamacji , oraz wymiany informacji dot. w szczególności zakłóceń w dostawie wody i odprowadzania ścieków,
– warunki dostawy wody na cele przeciwpożarowe.
/ szczegółową treść regulaminu stanowi zał. nr 3 do protokołu/.
2/ Bez dyskusji głosami : z – 8, p – 0, w – 0 KPG RG pozytywnie zaopiniowała projekt
w/w uchwały.
8. Omówienie sprawy dot. nabycia nieruchomości pod lokalizację szkoły we wschodniej części gminy.
1/ Sprawę przedstawiły : Przewodnicząca KPG RG W. Komorowska i Wójt Gminy
J. Batycka – Wąsik.
Wójt Gminy J. Batycka – Wąsik poinformowała , iż należy wypracować ostateczną
opinię w sprawie lokalizacji szkoły we wschodniej części gminy.
2/ Dyskusja – wszyscy obecni.
3/ Ustalono : iż dziś tj. 30.09.2005r. po sesji RG odbędzie się spotkanie Radnych i
Sołtysów ze wschodniej części gminy gdzie wypracują opinię w przedmiotowej
sprawie.
9. Opinia sprawy dot. pętli autobusowej w Garbatce.
1/ Sprawę przedstawiły : Przewodnicząca KPG RG W. Komorowska i Wójt Gminy
J. Batycka – Wąsik.
Wójt Gminy J. Batycka – Wąsik przedstawiła pismo – ofertę Pana J. Buzy z Garbatki
dot. propozycji dzierżawy jego działki pod lokalizacje pętli autobusowej / treść pisma
stanowi zał. nr 4 do protokołu/.
2/ Dyskusja – wszyscy obecni.
3/ Radna B. Korlak wnioskuje o odrzucenie przedstawionej oferty Pana J. Buzy ,
uzasadniając, iż odcinek ok. 400 m nie jest odcinkiem zbyt długim na dojście do
obecnego przystanku autobusowego.
Jednocześnie należy przeprowadzić rozmowę z PAN – Jastrzębiec aby doprowadzić do
tego aby obecny przystanek autobusowy był bardziej bezpieczny.
4/ Głosami : z – 9, p – 0, w – 0 KPG RG pozytywnie zaopiniowała wniosek określony w
ppkt. 3.
10. Posiedzenie zamknęła Przewodnicząca KPG RG W. Komorowska.
Przewodnicząca KPG RG
Wiesława Komorowska
Protokołowała
I.Liwińska