Sekretarz Gminy

Marek Walczak

Pokój nr 106

Tel. (22) 708 93 01

Przyjęcia interesantów w sprawach skarg i wniosków:

  • wtorek godz. 8.30-9.30,
  • czwartek godz. 8.30-9.30. 
ZAKRES ZADAŃ SEKRETARZA

Do zakresu zadań Sekretarza, w szczególności należy:

  • zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, organizowanie pracy i sprawowanie nadzoru w tym zakresie nad działalnością komórek organizacyjnych Urzędu i nad dyscypliną pracy;
  • sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad:
  1. Referatem Spraw Obywatelskich, Ewidencji i Dowodów Osobistych,
  2. Referatem Spraw Organizacyjnych i Pracowniczych,
  3. Biurem Rady Gminy,
  • sprawowanie nadzoru nad działalnością jednostek organizacyjnych Gminy, działających w obszarze kultury;
  • kierowanie pracą bezpośrednio podległych komórek organizacyjnych (w przypadku braku kierownika referatu) oraz współpraca z zewnętrznymi gminnymi jednostkami organizacyjnymi;
  • monitorowanie realizacji uchwał Rady i zarządzeń Wójta w sprawach objętych zakresem działania  podległych komórek organizacyjnych;
  • nadzorowanie spraw związanych z przyjmowaniem, rozpatrywaniem i załatwianiem skarg i wniosków mieszkańców;
  • rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między komórkami organizacyjnymi Urzędu;
  • kontrola realizacji zaleceń pokontrolnych wynikających z przeprowadzonych kontroli zewnętrznych;
  • koordynowanie i sprawowanie nadzoru:
  1. nad prawidłowością obsługi interesantów i załatwiania spraw skierowanych do Urzędu,
  2. nad terminowością przygotowania projektów odpowiedzi na interpelacje  i zapytania radnych,
  3. nad sprawami związanymi z przyjmowaniem oświadczeń majątkowych pracowników samorządowych, zobowiązanych do ich złożenia,
  4. nad sprawami związanymi ze szkoleniami i doskonaleniem zawodowym pracowników,
  5. nad organizacją inwentaryzacji w Urzędzie;
  • koordynowanie prac związanych z opracowaniem projektu raportu o stanie Gminy;
  • koordynowanie i organizowanie spraw związanych z przeprowadzaniem na terenie Gminy wyborów i referendów;
  • sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów (w tym obowiązujących w Urzędzie aktów wewnętrznych) o ochronie danych osobowych i bezpieczeństwie informacji;
  • udzielanie informacji publicznej w zakresie swoich kompetencji;
  • przeprowadzanie konkursów i udział w komisji konkursowej przy organizacji naboru na wolne stanowiska pracy;
  • przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu;
  • dokonywanie okresowej oceny podległych pracowników;
  • przygotowywanie projektów zmian regulaminów i innych aktów wewnętrznych w zakresie organizacji Urzędu;
  • dekretowanie korespondencji wpływającej do Urzędu;
  • nadzorowanie spraw związanych z odbywaniem praktyk uczniowskich i studenckich;
  • sprawowanie nadzoru nad opracowaniem „Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Lesznowola w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny”;
  • kontrolowanie prawidłowego wykonywania przez podległych pracowników zadań wynikających z zakresu uprawnień, obowiązków i odpowiedzialności;
  • sprawowanie nadzoru nad obsługą materiałowo-techniczną Urzędu oraz konserwacją sprzętu i urządzeń biurowych;
  • przyjmowanie ustnego oświadczenia o ostatniej woli spadkodawcy (testament alograficzny);
  • nadzorowanie prowadzenia spraw BHP i zabezpieczenia mienia;
  • nadzorowanie przygotowania materiałów pod obrady Rady i komisji Rady;
  • zapewnienie obsługi techniczno-biurowej narad i zebrań organizowanych przez Radę i Wójta;
  • współdziałanie z organami kontroli zewnętrznej;
  • współpraca z mediami lokalnymi i ogólnopolskimi;
  • sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem BIP Gminy;
  • udział w planowaniu kapitalnych i bieżących remontów budynku Urzędu;
  • udział w posiedzeniach organów Gminy;
  • udział w zebraniach wiejskich;
  • wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta.